Неділя, 19.11.2017, 23:23
Вітаю Вас Гість | RSS

Розважівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка вчителя музичного мистецтва Колісніченка Василя Миколайовича

                                                                                  

Іванківська РДА

Відділ освіти

Опис досвіду роботи за темою:

«Використання інтерактивних технологій під  час проведення нетрадиційних уроків музичного мистецтва»                                              

 

                                                                       Музика – це найвиразніша мова!

                                                                       Мова, що може без жодного слова

                                                                       людям про радість і сум розказати.

Вміє картину без фарб малювати.

В світі усьому знайде слухача,

без словника і перекладача.

                                                                                                         Софія Русова

Тема досвіду: «Системне використання  різноманітних форм і методів навчально-виховного процесу у шкільному музичному вихованні як умова формування у дітей свідомого ставлення до навчання»

Моя мета – виховати особистість, здатну переживати, співчувати, творити добро, робити життя ближнього прекрасним. Уроки музики будую так, щоб допомогти учням розібратися в розмаїтті музики, що їх оточує. Навчити правильно оцінювати її естетичні й моральні якості. Музика, як і будь-яке мистецтво, не піддається точному аналізові. Тому суперечки, дискусії на уроці музики неминучі. Їх треба всіляко заохочувати. Привчаю учнів мислити, переконливо викладати й доводити свої думки, з повагою ставитися до точки зору співбесідників. Це сприяє набуванню на музичних заняттях естетичного досвіду, який формує духовний світ школярів, забезпечує їх життя необхідною інформацією.

Актуальність  досвіду:  Необхідність спрямувати державну політику в напрямі розробки та впровадження в навчальних закладах інноваційних технологій з музичного мистецтва. Це вимагає організації навчання відповідно до здібностей, здатності до навчання, таланту дитини. Тоді навчальний процес набуде особистісного спрямування. Всі зміни в системі освіти повинні розглядатися в контексті удосконалення уроку.

Насамперед потрібно викликати і посилювати у школярів власні корисні мотиви діяльності, пропонувати матеріал, для якого характерна новизна, відповідність потребам учня.

Багато чого з переліченого вище можна реалізувати, використовуючи інтерактивні технології навчання та виховання.

Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що навчально-виховний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії усіх учнів, де вчитель і учень є рівноправними суб’єктами навчання. Для інтерактивного навчання характерне досягнення навчальних досягнень шляхом упровадження інноваційних технологій, пошуку відповіді на питання «Як навчати? Як створити умови?», а не традиційне «Що вивчати?».

Результативність:

1.Шанобливо ставитися до державної символіки;

2.Займати активну життєву позицію;

3.Прагнути до збереження та примноження духовного і матеріального багатства українського народу;

4.Поважати представників інших народів, їхні права та культурно – національні цінності;

5.Відчувати любов до свого рідного краю, Батьківщини, народу;

6.Дотримуватись правил та норм поведінки, соціально значимих для суспільства.

7.Поважати державні та родинні закони, звичаї, традиції;

8.Усвідомлювати та сповідувати моральні та культурно – національні цінності;

9.Займати активну життєву громадську позицію.

Зміст досвіду

Кожен урок для вчителя – це творчий процес, після якого він одержує справді високе професійне задоволення, а діти виходять з уроку веселі, бадьорі, емоційно піднесені.

У своїй роботі з учнями намагаюся, щоб уроки були цікавими та змістовними,щоб проходили з оптимальним навантаженням,на відповідному емоційному рівні, з використанням багатого арсеналу сучасних методів та прийомів навчання, із врахуванням вікових особливостей та зацікавленості дітей.

Учні мають усвідомити, що музика з величезною силою може впливати на людину, породжувати в неї певні почуття і думки, формувати її ставлення до інших людей, до навколишнього світу, змінювати характери, змінювати силу волі, пробуджувати сміливість, виховувати благородство, гуманність, доброту, надихати на трудові звершення.

Музика впливає на життя через людину, і в цьому її величезна перетворююча сила. Прекрасним є твір мистецтва, який утверджує в людині волю до життя, спонукає до активності, пробуджує доброту, допомагає глибше відчути переживання інших людей, побачити нове в навколишньому світі.

На яскравих музичних прикладах школярі мають дійти висновку, що музика, в якій є краса і правда, може прикрасити життя, збагатити духовний світ людини, зробити її кращою, розумнішою, розділити з нею горе й радість.

Поступово,починаючи з 1-го класу я розвиваю в учнів бачення взаємозв’язків і взаємопроникнення музики й образотворчого мистецтва, що реалізується через розкриття внутрішніх життєвих зв’язків. Орієнтиром у висвітленні цих питань служать дві лінії, визначені темами:

  • «Чи можемо ми побачити музику?».
  • «Чи можемо ми почути живопис?».

Вслухаючись у музику, учні мають уявити її зоровий (живописний) образ, а розглядаючи твори образотворчого мистецтва, чути в уяві відповідну музику. Учні повинні усвідомити, що їхні зорові образи сприятимуть проникненню у зміст музики лише тоді, коли вони будуть поставати із самої музики, без усілякої надуманості й фантазування.

Музична культура людини є органічною частиною народу, до якого вона належить або серед якого живе. В основу своєї роботи я взяв концепцію музичного виховання школярів на основі української національної культури, яка полягає у визначенні провідної ролі музичного фольклору в музично-естетичному вихованні дітей. У зверненні до народної музичної творчості  крізь призму її життєвих зв’язків з духовним, матеріальним та практичним світом людини,у розгляді українського музичного фольклору, у діалектичній єдності з фольклором інших народів, у розкритті естетичного змісту народної музики на основі формування музичного сприймання я прагну розвивати творчі здібності учнів до співу. Музикувати, виховувати в них музичний та художні смаки, вчити розмірковувати про почуту музику, робити самостійні висновки й узагальнення, враховуючи сучасні підходи до організації  навчально-виховного процесу й одночасно спираючись на закономірності самої музики, пам’ятаючи, що саме заняття повинно бути цілісним уроком мистецтва.

Виконуючи програму музичного виховання учнів в середній школі, я завжди прискіпливо ставився до рекомендованого репертуару. Іноді хотілося доповнити чи змінити слова пісні або надати іншого звучання мелодії. Оскільки не мав права цього робити, вирішив творити сам, звичайно, враховуючи вікові особливості дітей, їх діапазон, складність тексту, виразність мелодії і,найголовніше, хотілося досягнути єдності з програмою навчання дітей.

У моєму доробку 43 збірки  пісень :

«Пісня – як дзеркало душі!», «Мелодії мого Полісся!», «Дзвінкоголосе дитинство!», «З любов’ю до України!», «До зимових свят!»,  «Даруйте радість дітям!», «Музика Землі!», «До зимових свят!», «Щасливе дитинство!», «На радість дітям!», «Світ очима дітей!», «Пісенний вернісаж!», «Чудова дитяча пора!», «До релігійних свят!», «Бажаєм щастя!», «З любов’ю у серці!», та інші.

Дев’ять з них: «Пісня – як дзеркало душі!», «Мелодії мого Полісся!», «Дзвінкоголосе дитинство», «З любов’ю до України!», «До зимових свят!», «Чудова дитяча пора!», «Пісенний вернісаж!», «Даруйте радість дітям!», «Музика землі!»  -  пройшли рецензування та схвалення  в КОІПОПК м. Біла Церква та отримали право на використання в педагогічних закладах Київської області. Написано 1612пісень, з яких 72 повністю авторські, решта  - співпраця з багатьма поетами. Мої роботи періодично друкуються в спеціалізованих педагогічних виданнях, наприклад:

1. «Африка»// Все для вчителя. -2014. - №2. С.52 – 59.

2. «Батьківщина, скільки в цьому слові!»// Позакласний час. – 2012. №11 – 12. С. 24 – 25.

3. «Всім серцем свою Україну любіть!» // Позакласний час. -2011. №4. С.19  – 26.

4. «Всім серцем свою Україну любіть!» // Шкільний світ (Музика). -2014. №12(78). С. 1 -15.

5. «Державні та народні символи» // Все для вчителя. -2013. №8. С.48 -51.

6. «Зайчикові вуха. Нічний гість» // Музичний керівник. -2012. №1. С.50 – 51.

7. «Зимова колисанка» //  Музичний керівник. -2011. №10. С. 52 – 55.

8. « З піснею новою Новий рік зустрінем» // Позакласний час. – 2012. №21 – 22. С. 62 – 63.

9. «Ми роду козацького діти» // Все для вчителя. -2014. №7. С.42  -  48.

10. «Метелик» // Музичний керівник. – 2011. №5. С. 57.

11. «Моя Україна – найкраща у світі!»  // Все для вчителя.  – 2015. №5.

С. 11 – 14.

12. «Пам’ять» //Позакласний час. – 2014. №4. С. 18.

13. «Перед розумним треба схилити голову, а перед добрим серцем стати на коліна» // Все для вчителя. – 2012. №19 – 20. С. 30 – 34.

14. «Святий Миколай у гостях у дітей!» // Шкільний світ (Музика). -2015. №7 (85). С. 21 – 26.

15. «Святий Миколай іде» // Позакласний час. – 2011. №11. С. 39 – 46.

16. «Святкові дзвони» //Позакласний час. – 2012. №5 – 6. С. 13 – 17.

17. «Христос Воскрес!» // Позакласний час. – 2014. №3. С. 31.

18. «Школо, моя школо» // Позакласний час. -2012. №7 – 8. С. 43.

19. «Шкільний вальс» // Музичний керівник. – 2011. №3. С. 53.

20. «Щастя планети – у наших руках!» // Шкільний світ (Музика). – 2014. №11 (77). С. 5 – 11.

21. «Всім серцем свою Україну любіть!»// Шкільний світ (Музика). – 2014. №12. С. 1 – 15.

22. «Символи держави і народу»//Позакласний час. №1. 2015. С.5 – 8,35.

23. «Моя Україна – найкраща у світі!»//Все для вчителя.  Травень 2015.

С.11 -14.

24. «Святий Миколай у гостях у дітей!»// Шкільний світ (Музика). 2015.

№13. С. 21 – 26.

25. «Не забудемо свій дитячий садок!»//Музичний керівник 2016. №3 С.55.

26. «Вони поміж нас, живі!» //Позакласний час 2016. №2. С. 19 – 21.

27.  «Подвиг», «Чорнобильські лелеки» // Позакласний час 2016. №3. С.15 –

28. «Мамо – зоря вечорова» , «Спасибі, дорогі учителі!»// Позакласний час 2016. №4 С. 11 – 12, 18.

Головна мета моєї творчості:

Прищеплювати любов до Батьківщини, рідного краю, села, пісні. Виховувати повагу до героїчного минулого нашого народу, бути патріотами своєї країни та гідними  захисниками її священних рубежів. Формувати своє бачення і  ставлення до подій у країні, світі. Допомогти визначити дітям своє місце в житті, свій внесок в розбудову країни. Виховувати повагу до державних символів. Розширювати світогляд дітей, збагатити їхній інтелект, розвивати естетичні смаки.

Завдання:

На конкретному місцевому матеріалі показати дітям красу землі, велич трудових досягнень, вірність традиціям, силу і мужність українського народу.

Під час роботи над піснею я ставлю кінцеву мету: яке виховне значення вона(пісня) буде мати, який вплив  здійснить на свідомість дитини. Завжди прагну опиратися на місцевий матеріал, показувати найкращі сторони нашого життя. У дітей формується почуття гордості за свій край. Прагнення виразити свою любов до землі, «де народився й виріс». Іноді це у дітей втілюється в певні поетичні рядки, малюнки, пейзажі, оповідання.

Такі пісні, як «Село моє», «Побувайте у ріднім селі», «Батьківська хата», «Село рідне моє», «Полісся», «Край Іванківський», «Під сонцем України» та інші, спонукають до творчості дітей,  бажання бачити щось незвичне, виразне, емоційне.

 На прикладі своїх пісень я показую дітям, що все те, що відчуваю, переживаю, мрію,  можна виразити не тільки поетичним рядком, а й мелодією, яка йде від серця. Такими є, наприклад, пісні «Лелеченьки», «Краю мій  рідний», «Моя стежина» та інші.

Особливу виконавську відповідальність викликають пісні героїчної тематики. Всіх завжди хвилювала тема козацтва, тому і з’явилися пісні :

«Козацький рід», «Козача доля», «Віз», «Епоха козацька», «Віра», «Їжа козацька» та інші. Викликає піднесення виконання пісні «Пам’ять  Чорнобиля», в якій згадується про нашого земляка – героя Радянського Союзу – Віктора Кибенка. Музичні твори «Пам’ять», «Ветеранам», «Монолог солдата»,  «Над сімейною реліквією», Матері солдата»  дають змогу виховувати у дітей повагу до героїчного минулого нашого народу та нести відповідальність за свою країну в майбутньому. Щоб більш усвідомлено було вивчення Державного Гімну України, я розучую з дітьми пісні «Урочиста», «В сім’ї єдиній», "До дня незалежності» . На мою думку, вивчення цих пісень не тільки доповнює, підкреслює значення символів держави, під якими з’єдналися всі частини України в єдину сім’ю, а й вирізняє нас як українську націю.

Оскільки і сам беру участь у навчальному процесі і був неодноразово класним керівником випускних класів, співпереживаю разом з дітьми час навчання та прощання зі школою. Це відображено у піснях «Останній бал», «Шкільний вальс», «Випускний вальс», «Школа», «Шкільний дзвінок», тощо. «Гімн школи», автором якого я є, вивчений з усіма учнями школи і виконується у дні свят.

Певне місце в моїй творчості займає і жарт. Такі пісні, як «Сусідонько», «А ви хлопці не ходіть», «Сватання Миколи»,  «Романтик», «Ой кумцю, прийди»   створюють відповідний настрій, змушують критично підходити до багатьох життєвих питань. Бажання творити, впливати на формування дитячої особистості, накладає велику відповідальність у відборі слів. Якщо слова торкаються чогось в душі моїй і я відчуваю,що це відбувається й з дитиною, то беруся за створення пісні. Надзвичайне задоволення я отримую, коли діти самі обговорюють, про що розповідається в пісні, що нового

дізналися,критично аналізують зміст твору, доповнюють його певними танцювальними або ритмічними рухами.

І як вершина цього – діти приносять свої малюнки, ілюстрації до пісні, оповідання.

 

ОБЛІК УСПІШНОСТІ І ЗАОХОЧУВАННЯ:

Сюжетні та рольові уроки імітують життєві ситуації,заохочують дітей до креативного підходу в розв’язанні поставленого питання.

Педагогічна цінність сюжетних уроків виявляється у тому, що перед учителем у ході гри розкривається характер дитини. В процесі гри виховуються діти – організатори, помічники вчителя. В сюжетних іграх розвивається творчість дітей, підвищується активність та інтерес до знань.

Висновки:

1. Позитив інтегрованого виховання полягає в тому, що навчально-виховний процес відбувається за умов постійної взаємодії всіх учнів, де учень і вчитель є рівноправними суб’єктами навчання.

2. Основними напрямами спонукання учнів до знань на уроках музичного мистецтва і в гуртку «Джерельце» є:

а) вплив на емоції учнів різними прийомами;

б) приклад вчителя.

3. Проведення уроків ігрової спрямованості:

а) дозволяє значно підвищити інтерес учнів до уроку музичного мистецтва, сприяє успішному вирішенню завдань музичного виховання підростаючого покоління;

б) прищеплює любов до Батьківщини, матері, землі, природи, традицій нашого народу, розширює світогляд та виховує особистість.

Музика впливає на життя людини через людину, і в цьому її величезна перетворююча сила. Життя породжує музику, а музика впливає на життя, формує ставлення до інших людей, до навколишнього світу, зміцнює силу волі, пробуджує сміливість, виховує благородство, гуманність, доброту, надихає на трудові звершення. Я пам’ятаю, що все залежить від того, яка музика діє на людину, адже вона може зробити людину злою, жорстокою.

Прекрасним є твір мистецтва, який утверджує в людині волю до життя, спонукає до активності, пробуджує доброту, допомагає глибше відчути переживання інших людей, побачити нове в навколишньому світі. Правда мистецтва випливає з правди життя, зображеного художніми засобами у творі, який розкриває внутрішню сутність життєвого явища.

Я вважаю, що музика - це відкрита книга людської душі, з якої кожна дитина може черпати довіру, вдячність, любов, щедрість, чесність, справедливість, повагу та красу світу.

Люблю землю, люблю людей, люблю природу і серце віддаю людям разом із своїми піснями. Особливо люблю дітей ,цю частину народу українського, які поки що маленькі. Але я намагаюся формувати з них свідомих українців, які будуть мати свій смак, свої почуття, свій менталітет, який є неповторним у світі.

І якщо я засобами музики зміг розкрити зміст понять "краса і потворність", "правда і кривда", якщо школярі дійшли висновку, що музика, в якій є правда і краса, може прикрасити життя, збагатити духовний світ людини, зробити її кращою, розумнішою, розділити з нею горе й радість, – я своє завдання виконав.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz