Неділя, 19.11.2017, 23:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Розважівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Методична скарбничка:розробка уроку світової літератури, 7 клас.
04.11.2013, 17:50

Відділ освіти Іванківської районної державної адміністрації

 

 

 

 

 

О.Генрі. Новела «Останній листок». Взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів. Втілення в образі Бермана найкращих людських рис

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку

світової літератури у 7 класі

вчителя Розважівської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

Кузьменко Т.С.

 

 

 

                                                      2012

Тема. О.Генрі. Новела «Останній листок». Взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів. Втілення в образі Бермана найкращих людських рис.

Мета. Ознайомити учнів з життям та творчістю американського письменника О.Генрі;розвивати вміння аналізувати та переказувати художній текст,критичне мислення учнів; розширити знання учнів про новелу; удосконалювати навички роботи в групах; формувати любов до життя. Виховувати прагнення робити людям добро.

Обладнання:  Зарубіжна література: Підручник для 7 класу загальноосвітніх начальних закладів. /Надія Півнюк, Олена Чепурко, Наталя Гребницька. – К.: Освіта,2007. – с.198 – 208.; слайди до уроку; видання творів О.Генрі; мольберт з чистим полотном, палітра, фарби, пензлі; макет гілки плюща.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і розвитку на їхній основі умінь і навичок.

 Добро – не наука, воно – дія.

Р.Роллан

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя:

- Сьогодні ми розпочинаємо вивчати розділ, який називається «Краса чистих людських взаємин». (Слайд 1) Як гарно звучать ці слова! Давайте поміркуємо, які ж взаємини між людьми можна вважати такими: чистими і красивими?

«Коло думок»: турбота та любов до ближнього, взаємодопомога, повага, взаєморозуміння між людьми тощо.

- А що забруднює людські стосунки?

«Коло думок»: заздрість, байдужість, егоїзм, жадібність, жорстокість тощо.

- Сподіваюся, що ви завжди прагнете лише чистих стосунків.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Кожен наш урок – це уявна мандрівка країнами різних континентів. Сьогодні ми вирушимо у подорож до США (Слайд 2) – батьківщини письменника, про життя та творчість якого ми говоритимемо на сьогоднішньому уроці.

ІІІ. Презентація теми і мети  та епіграфу до уроку.(Слайди 3,4,5).

О.Генрі писав тонко, душевно. У капіталістичному суспільстві, де метою життя є збагачення, де все мірялось доларом, письменник заговорив про цінності, звеличив романтику людських почуттів. «Я не роблю річ(твір), - говорив письменник, - а просто живу з моїми героями. Вони – це я, я – це всі вони». Його почули, йому повірили. Якою ж була ця людина, що так вплинула на американське суспільство?

ІУ. Робота над темою уроку:

      1.Виступ групи «Біографів» про життя письменника.

      2.Виступ групи  « Літературознавців» про творчий доробок О.Генрі.

      3. Складання сенканів на тему «О.Генрі»

 У. Робота над ідейним змістом новели «Останній листок».

- У новелі піде мова про мрію одного з героїв створити власний шедевр.

Словникова робота:

Шедевр – зразковий твір, що є найвищим досягненням мистецтва, майстерності.(Слайд 6)

Погляньте на цей шедевр живопису. Безперечно, він викликає захоплення. Твір О.Генрі «Останній листок» теж називають шедевром  новелістики. Жанр новели вже знайомий вам з курсу 6 класу, коли ви вивчали творчість Рея Бредбері, його новелу «Усмішка». Давайте пригадаємо особливості цього жанру. (Слайд 7).

Запрошую вас до бесіди за змістом новели.

 

 Проблемне питання: Чи можна малюнок Бермана назвати шедевром? Символом чого був намальований листок?

3. Евристична бесіда з елементами вибіркового читання:

- Де відбуваються події? З якими героями ми знайомимося з перших рядків твору?

- Чому подружилися Сью та Джонсі?

- Що ми можемо сказати про фінансовий стан наших героїнь?

- Доведіть, що події у творі розгортаються за законами жанру,динамічно (стрімко)

- Що говорить лікар про стан Джонсі?

- Чому у Джонсі мало шансів на одужання?

- Що надає сили Сью самій триматися і весь час підбадьорювати подругу?

- Чи можемо ми відповісти на питання, які проблеми порушує автор у творі ? (Злиденне життя людей мистецтва, боротьба за виживання, взаємопідтримка як засіб боротьби із життєвими труднощами).

- Хто подарував Джонсі той один шанс, про який говорив лікар?

УІ. Характеристика образу Бермана.

1.Вибіркове читання (портрет героя, інтер’єр його кімнати, думка інших персонажів про нього).

- Які слова Бермана свідчать про його справжнє ставлення до дівчат?

-Чому Сью розповідає саме Берманові про хворобу Джонсі ?

- Стисло перекажіть, як розгортаються події далі.

- Які деталі свідчать, що Джонсі почала одужувати? Як звучить прогноз лікаря цього разу?

- Що сталося з Берманом?

2. Робота у групах (створення асоціативного куща за типом айсберга):

- Яким же Берман виявився насправді ? (Слайд 8)

 

 

 

 

Невдаха  у мистецтві      Буркотливий дідок       Дивак         П’яничка             

 

                                                      БЕРМАН

                        

 

                      Чуйний                     Добрий              Здатний до самопожертви

УІІ. Підсумок уроку.

     1.Чи створив Берман свій шедевр?

Слово вчителя. Полотно на мольберті в кімнаті Бермана  так і залишилося чистим. Але художник все-таки створив свій шедевр. Його мрія здійснилася – він досяг вершини у мистецтві бути Людиною.

    2.Оцінювання роботи учнів на уроці.

УІІІ. Домашнє завдання. Створити рекламу для новели О.Генрі «Останній листок» (вірш, обкладинка, буклет тощо).

Переказувати твір від імені Джонсі та від імені Сьюзі – дівчатам, від імені Бермана – хлопцям.

ІХ. Р.S. нашого уроку :

Відтворення гілочки плюща (на листочках діти записують побажання для своїх однокласників; листочки прикріплюють до гілочки).

 

«Треба бути Людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо», - говорив О.Генрі. Я бажаю, щоб ви завжди залишалися Людьми з великої літери (слайд 9).

Категорія: Мої файли | Додав: учитель
Переглядів: 1237 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz