Неділя, 19.11.2017, 23:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Розважівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Листопад » 27 » Програма виховної роботи
00:49
Програма виховної роботи

Іванківська РДА

Відділ освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

Авторська програма:

 «Я громадянин України і пишаюся цим!»

   виховної роботи з учнями    5 – 9 класів Розважівської ЗОШ І - ІІІ ступенів.

 

 

 

 

 

 

 

Розробка класного

керівника 7 класу  

Розважівської ЗОШ  І – ІІІ ст.

Колісніченко В.М.

 

 

 

 

2012

Авторська програма  виховної роботи з учнями    5 – 9 класів Розважівської ЗОШ І - ІІІ ступенів 

"Я - громадянин України і пишаюся цим!"

                                                               

Вступ

Даний проект  - це цілісна система виховання різнобічно розвинутої особистості, а саме:

-         загальнолюдських якостей (доброти, милосердя, толерантності, справедливості, любові та поваги до ближнього);

-         якостей патріота  України (усвідомлення унікальності своєї Батьківщини, повага до історії, традицій, звичаїв, державних символів).

-         -класний керівник так має планувати свою роботу, щоб рівноцінно поєднувати виховні справи, зміст яких охоплює різні сфери життєдіяльності дитини; розвивати її природні потреби у спілкуванні,пізнанні, грі, творчості, соціальному визнанні; формувати її стійкий активно включений інтерес до позакласних справ, активного дозвілля, повагу до старших, забезпечити комфортний фізичний та емоційний стан.

-         виховання учнів у сучасній школі здійснюється в контексті громадської і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально – виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства і держави.

-         Проект передбачає залучення учнів до різних форм творчої та суспільно корисливої діяльності, зокрема: пізнавальної,оздоровчої, трудової, художньо – естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, рекреаційної, екологічної, що організовуються у години дозвілля, тобто у позакласний час.

                                         Пояснювальна записка

 Проект є системою змісту, форм і методів, прийомів педагогічних дій і ґрунтується на принципах соціальної активності, індивідуалізації, вмотивованості, взаємодії особи і колективу. Передбачає реалізацію у процесі роботи особистісного  орієнтованого, діяльнісного,системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в класному колективі. Формування цінностей і ставлень особистості до себе і людей, суспільства і держави, природи і здоров’я, праці та мистецтва. У процесі виховання класний керівник керується особистісно орієнтованим підходом до здібностей, нахилів кожної дитини, тим самим створюючи умови для саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації на основі національних та загальнолюдських цінностей.

                                                       Актуальність

 Проект передбачає систематичну і цілеспрямовану діяльність з формування у вихованців високої патріотичної свідомості, любові до великої і малої Батьківщини, пошани до сімейних традицій. Увага класного керівника акцентується на:

- розвитку творчої особистості дитини;

- виявленні та становленні індивідуальних особливостей школярів;

- рівні особистісно – виховних досягнень учнів;

- створенні відповідних умов у школі для всебічного розвитку учнів;

- функціонуванні системи медично – психологічного та соціально – педагогічного забезпечення процесу розвитку школярів.

                                                      Мета

 Сучасному вихованню має бути повною мірою властива випереджувальна роль у демократичному процесі державотворення, воно має стати засобом розвитку духовної культури, зупинення соціальної деградації,стимулом пробудження високих моральних якостей – совісті, патріотизму, людяності, почуття громадянської і власної гідності, творчої ініціативи тощо; засобом самоорганізації, особистісної відповідальності дітей та молоді; запорукою громадянського миру і злагоди в суспільстві.

                                               Завдання

 1.Формувати в учнів ціннісне ставлення до родини, Батьківщини.

2.Розвивати здібності до самостійного адекватного оцінювання подій, що відбуваються в державі і світі.

3.Створити умови для формування духовно і фізично здорової людини, яка нерозривно пов’язує свою долю з майбутнім рідного села, краю і країни, розвитку здібності до сприйняття добра, справедливості, краси навколишнього світу.

                                            Очікувані результати

Учні повинні знати:

 1.Державну символіку.

2.Історію, культуру та традиції українського народу та рідного краю.

3.Конституцію України.

4.Міжнародну конвенцію прав дитини.

5.Істрію, культуру та традиції інших народів, які проживають в Україні.

6.Свої права,свободи та обовязки.

7.Основні поняття (держава, патріот, нація, громадянин, мораль, право, духовність).

                                        Учні повинні вміти:

 1.Усвідомлено визначати життєві приорітети.

2.Адекватно оцінювати політичні події, що відбуваються в державі і світі.

3.Узгоджувати власні інтереси з суспільними вимогами.

4.Швидко адаптовуватись до змін навколишнього середовища, пізнання прекрасного у собі, основ самооцінювання, самоконтролю, саморегуляції, самоповаги, почуття гідності, безпеки власної життєдіяльності.

                  За результатами реалізації програми учні мають:

 1.Шанобливо ставитися до державної символіки;

2.Займати активну життєву позицію;

3.Прагнути до збереження та примноження духовного і матеріального багатства українського народу;

4.Поважати представників інших народів, їхні права та культурно – національні цінності;

5.Відчувати любов до свого рідного краю, Батьківщини, народу;

6.Дотримуватись правил та норм поведінки, соціально значимих для суспільства.

7.Поважати державні та родинні закони, звичаї, традиції;

8.Усвідомлювати та сповідувати моральні та культурно – національні цінності;

9.Займати активну життєву громадську позицію.

                                  Форми реалізації програми:

- літературно – музичні композиції,

- бесіди,

- лекції,

- зустрічі,

-диспути,

- театралізовані дійства,

- конкурси,

- турніри,

- правовий всеобуч,

- концерт – віншування,

 - родинне свято,

- краєзнавча подорож,

-музична вітальня,

-година -  подорож,

-пісенний вернісаж.

Етапи проекту

5 клас

 

1. «Країна, в якій я живу!»

                                                         

                                                               Що іде до майбуття.

                                                               Є в на сила,

                                                               Є в нас слава

                                                               Будувать нове життя.

                                                               Україно! Україно!

                                                               Засівай поля добром.

                                                               Розквітай, як та калина

                                                               Над Славутою – Дніпром.

                                                                     ( Ю. Скочко.)

 

Завдання:

-         формувати основи самопізнання, самооцінки;

-         формувати позитивне  самоставлення до дотримання норм етикету;

-         формувати культуру поведінки вдома, в школі, в громадських місцях;

-         усвідомити себе членом колективу;

-         мати уявлення про значущість усіх видів праці;

-         розвивати уміння виконувати певні трудові дії, планувати, регулювати й контролювати трудову діяльність;

-         усвідомити  єдність власної долі з долею Батьківщини:

а)виховати почуття патріотизму;

б)формувати почуття любові до свого краю, Батьківщини, народу, традицій та звичаїв.

Орієнтовне планування:

1.     Тема:  «Яким я хочу бути?»

Термін виконання: вересень.

Форма проведення: бесіда .

Орієнтовний зміст: Розповідь про професії,їх значення, роль в житті        суспільства. Виступи запрошених батьків. Використання інноваційних             технологій (мікрофона, дискусії).

 

2.     Тема: «Посієш звичку – пожнеш характер».

     Термін виконання: жовтень.

Форма проведення: психологічна дискусія з елементами гри,тести про   правила поведінки, конкурс.

Орієнтовний зміст:Ознайомлення з долею літературних героїв,  створення проблемних ситуацій, інсценування, рольові ігри.

 

3.     Тема:»Таланти і шанувальники!»

Термін виконання: листопад.

Форма проведення:концерт.

Орієнтовний зміст: Спів улюблених пісень. Обговорення їхнього змісту, створення художніх образів, інсценування.

 

4.     Тема: «Генеалогічне дерево моєї родини».

Термін виконання: грудень.

Форма проведення: діалог – обговорення кращих генеалогічних древ.

Орієнтовний зміст:Сутність поняття генеалогічного дерева,цікавість до свого родоводу, викликати бажання створити свою історію .

 

5.     Тема: «Різдво Христове!»

Термін виконання: січень.

Форма проведення: Рольові ігри, інсценування.

Орієнтовний зміст: Народні звичаї (колядки, щедрівки). Спів пісень,ознайомлення з історією виникнення свята.

 

6.     Тема: « Професії наших батьків!»

Термін виконання: лютий.

Форма проведення: бесіда-зустріч.

Орієнтовний зміст: Перегляд діафільму, виступи батьків, конкурс малюнка,бесіда про важливість всіх професій.

      

7. Тема: «Усвідомлене і відповідальне батьківство».

    Термін виконання:лютий.

    Форма проведення: тренінг для батьків.

    Орієнтовний зміст: Нагадати права та обов’язки батьків, допомогти знайти шляхи довіри, співпраці, взаєморозуміння.                                                                                              

         

8. Тема: «Мамо, мамочко, матусю…».

    Термін виконання: березень.

    Форма проведення: літературно – музична композиція.

    Орієнтовний зміст: Роль і значення матері в родині, наша                            

    відповідальність за свої вчинки перед нею, допомога та турбота про неї.

 

9.     Тема: « Ліс і природа».

Термін виконання: квітень.

Форма проведення: Екскурсія, бесіда, виступ самодіяльності.

Орієнтовний зміст: «Червона книга», екскурсія до лісу, річки, виступ представника лісового господарства, виконання пісень про життя звірів.

 

10.Тема: »Дзвони Великодні!»

Термін виконання: квітень.

Форма проведення: театралізоване дійство.

Орієнтовний зміст: традиції народу, історія виникнення свята та його проведення, виступ місцевого священника.

 

11.Тема: «Герої завжди поміж нас».

Термін виконання: травень.

Форма проведення: бесіда – зустріч.

Орієнтовний зміст: Героїзм народу в битві проти ворога,виступи ветеранів, перегляд фільмів, екскурсія до музею, хвилина мовчання.

 


                                                     Література

Нормативні документи:

 

1.Декларація прав дитини. Довідник класного керівника: Збірник  документів.-К., 1996. – С. 9-14.

2.Загальна декларація прав людини. Довідник класного керівника: Збірник документів. – К., 1996. – С. 4-9.

3.Конституція України – гарант захисту прав людини. Уклад. М. Ф. Степко та ін.. – К.: Знання, 2006. – 55с.

4.Енциклопедія для дітей: Т 1 (Всемирная история). – М.: Аванта, 1994. -?04 с.

5.Абетка класного керівника. Упоряд. І. Рожнятовська, В. Зоц. – К. Редакції загальнопедагогічних газет, 2003. – 128с.

6.Критерії рівня вихованості учнів та готовності до самостійного життя. Гнутель Я. Б. Виховна робота в сучасних умовах: теорія і методика. – Тернопіль, 1998. –С.258.

7.Лукіна Т., Патрикеєва О. Моніторінг в освіті: Дозвілля учнів як дзеркало результатів їх виховання. Управління освітою. Грудень 2005. - №24. – С. 1-5.

8.Яременко Н. Методичні рекомендації щодо розроблення програм виховної роботи. Інформаційно – методичний збірник управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації та Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів. – 2005. -№6.

9.Фридман Л. М. и др. Изучение личности учащихся и ученических коллективов: Кн. Для учителя. –М.: Просвещение, 1988. – 207с.

10.Схема  анализа воспитательной работы с классным колективом. Воспитание школьников. -2001. -№4. – С. 14 – 18.

11.Сивцов Б. Д. и др.. Памятка для анализа воспитательного мероприятия в образовательном учреждении. Практика административной работы в школе. – 2005. -352с.

12.На допомогу класному керівнику (методики вивчення особистості учня). Педагогічна газета. – Серпень 2004. - №15. – С. 15-31.

Переглядів: 831 | Додав: учитель | Теги: 5 клас, орієнтовне планування, Програма виховної роботи | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz